Dropshipping – świetna opcja dla przedsiębiorstw

Dropshipping zasadza się na systemie trójstronnym pomiędzy klientem, sprzedawcą i dostawcą. W przypadku zakupu online, klient korzysta ze strony e-commerce sprzedawcy, który oferuje produkty, których nie posiada w magazynie.
W momencie złożenia zamówienia klient dokonuje zakupu u dostawcy, który jest odpowiedzialny za dostawę do klienta. W tym systemie detalistę można zatem przyrównać do usługodawcy odpowiedzialnego za sprzedaż produktów, który nie zajmuje się elementami łańcucha logistycznego. Odpowiedzialność za to spoczywa na dostawcy. Ten model sprzedaży daje sprzedawcy sporą elastyczność i pozwala mu skoncentrować się wyłącznie na sprzedaży.

Dla sprzedawcy dopiero rozpoczynającego swoją przygodę z e-commerce, dropshipping ma niewątpliwe zalety, których nie należy lekceważyć. W dropshippingu, nie musisz inwestować ogromnego kapitału początkowego. Możliwe staje się uruchomienie projektu biznesowego z niedużą sumą pieniędzy, co jest idealnym sposobem na wprowadzenie małych i średnich przedsiębiorstw na rynek. W rzeczywistości nie istnieje ryzyko posiadania dużej ilości niesprzedanych produktów.  Świetna jest też możność posiadania obszernego i zróżnicowanego katalogu dostępnego od początku działalności. Jest to kolosalna atrakcja dla młodej firmy.