Zdrowie psychiczne i fizyczne

https://www.makijaz.info.pl/metoda-oddychania-wima-hofa-jak-ja-stosowac/

Hartowanie
Na czym polega hartowanie? Oczywiście jest kilka czy nawet kilkanaście technik hartowania organizmu, wszelako – jeżeli nigdy wcześniej nie miałeś z nimi do czynienia – warto rozpocząć swoją przygodę z hartowaniem od czegoś prostego i nie aż tak wielce nieprzyjemnego. Nie dla każdej osoby dobre będzie morsowanie. Zwyczajny człowiek może mieć bowiem duże trudności z zanurzeniem choćby jednej nogi w lodowatej wodzie. Nie warto więc zrazu rzucać się na głębokie wody. Efektywne hartowanie organizmu równie dobrze można też przeprowadzić w domu. Jak zatem to zrobić?

Tak właściwie potrzebna jest do tego wyłącznie łazienka. A prawidłowo wykonane hartowanie zadziała nawet lepiej niż suplementy na wzmocnienie organizmu, zatem warto stosować je codziennie. A jak to czynić? Domowe hartowanie polega po prostu na przemiennym oblewaniu ciała ciepłą i zimną wodą. Wystarczy to robić podczas wieczornego lub porannego prysznica, aby nie tracić na to dodatkowego czasu. Chociaż trzy czy cztery razy należy zmienić temperaturę wody, aby zabieg przyniósł odpowiednie efekty. Domowe hartowanie spokojnie można czynić codziennie. Fantastycznie zadziała na układ odpornościowy. Hartowanie powinno odbywać się w obecności kogoś.
Naturalne hartowanie organizmu jest nieocenionym sposobem na zabezpieczenie sobie mocniejszej odporności. A co jeszcze fajniejsze – jest to zabieg prosty i do tego zupełnie darmowy. Kiedy za suplementy na odporność trzeba wydawać niemałe pieniądze, tak hartowanie organizmu nic nikogo nie kosztuje. Problemem jest jedynie to, że trzeba przeznaczyć na nie trochę czasu. Jest to wszelako nieduży problem. Wystarczy bowiem każdego dnia poświęcić te dziesięć czy kilkanaście minut na zastosowanie obranej metody hartowania.

Oddech

Funkcjonuje dużo metod relaksacji, wyciszenia, skoncentrowania, odizolowania od natrętnych myśli. Jedną z nich jest mindfulness, czyli po prostu, mówiąc w naszym języku, uważność. Osadź się w teraźniejszości i skup się na swoim oddechu.

Nierzadko nasze myśli uciekają. Zwykle w dwa znajome nam doskonale kierunki. Bądź zgłębiamy przeszłość i przeważnie w sposób niepozytywny, wyrzucając sobie wiele rzeczy, decyzji. Drugi kierunek, to rzecz jasna przyszłość. Myślimy, co dalejdalej z naszym życiem. Myślimy o planach, może innej pracy, pieniądzach. Kiedy ogarniają Cię natarczywe myśli, spocznij wygodnie. Skoncentruj się na oddechu.

Skup się na tym co tu i teraz, a wszystkie myśli, które przejdą przez twój umysł w tym procesie, będą dużo bardziej zracjonalizowane. Może ich pojawić się niemało. Nie myśl o innych osobach, o ocenach, o cudzych tryumfach. Ty także możesz niemało osiągnąć. Póki jednakże nie skupisz się na sobie, nic z tego nie ziści się.

Proces uważności, czy jeżeli preferujesz, mindfulness, nie rozwiąże wszystkich twoich problemów. Wszakże codzienne, kilkuminutowe świadome oddychanie może dać naprawdę długofalowo wyśmienite rezultaty dla twojej psychiki i podejścia do życia. Sprawdź. Nic nie tracisz, możesz tylko zyskać. Zwłaszcza w tym zagonionym świecie taka praktyka jest na wagę złota.

Medytacja
Medytacja pojmowana jako skoncentrowanie uwagi na Bogu, skoncentrowanie się na modlitwie, jest cudowną łaską daną przez Stwórcę ludziom nawróconym. Medytacja rozumiana jako wyciszenie się, uciszenie myśli, może to być na przykład kontemplacja piękna przyrody, jest czymś, co może pomóc w odprężeniu psychicznym, zebraniu sił psychicznych, nabraniu dystansu do spraw codziennych. Natomiast medytacja w rozumieniu religii wschodnich jest rzeczą złą, ponieważ w  przypadku osób wierzących w miejsce zaufaniu Bogu jako źródłu życia i miłości stawiają jakąś niesprecyzowaną samoświadomość i inne rzeczy niezgodne z wiarą chrześcijańską natomiast w przypadku osób niewierzących mogą blokować poznanie Stwórcy.