Układ krążenia a dieta

Układ krążenia naszego organizmu składa się z serca, tętnic, żył oraz naczyń włosowatych. Układ ten dystrybuuje tlen, składniki odżywcze, wodę i krew w naszym ciele, a także pomaga w usuwaniu produktów przemiany materii. Utrzymanie tego układu w dobrej formie jest nieodzowne dla naszego zdrowia.

Jedną z rzeczy, które możemy poczynić, aby nasz układ krążenia był w dobrej formie, jest upewnienie się, że zapewniamy w diecie odpowiednie witaminy i minerały.

https://chirurg-naczyniowy.warszawa.pl/leczenie-zylakow-metodami-operacyjnymi-maloinwazyjnymi/

Witamina C odpowiada za umocnienie ścian naczyń krwionośnych w całym organizmie. Ma to związek z jej rolą w wytwarzaniu kolagenu, który jest niezbędną tkanką łączną. 

Miedź jest minerałem nieodzownym w procesie produkcji tkanki łącznej organizmu. 

Biotyna ma kluczowe znaczenie dla zdrowia układu krążenia, a również dla wydajności układu krążenia, bowiem pełni funkcję w wielu ważnych procesach enzymatycznych.

Witamina E na kilka sposobów wspiera odpowiednie funkcjonowanie układu krążenia. Pomaga rozszerzać żyły i odgrywa rolę w kontrolowaniu krzepnięcia krwi. Innym znaczącym aspektem witaminy E są jej właściwości przeciwutleniające, wspólne z witaminą C. Witaminy te, z pomocą innych przeciwutleniaczy, służą do przenoszenia wolnych rodników, które zostawione bez kontroli mogą uszkadzać tkankę.

Potas, od dawna znany jako wartościowy dla serca, służy również innym częściom układu krążenia. Jedną z ważnych funkcji potasu jest kontrolowanie ciśnienia krwi i stabilności płynów w układzie krążenia. Sód ma współudział w tych ważnych funkcjach utrzymywania równowagi i ciśnienia krwi. Tyle słyszymy o minusach sodu, że łatwo zapomnieć, że w rzeczywistości sód jest minerałem nieodzownym do funkcjonowania organizmu, szczególnie układu krążenia.

Jasne jest, że układ krążenia jest nieodzowny dla zdrowego organizmu. Zasadne jest wspomaganie jego funkcji dietą, która spełnia rekomendowane dzienne dawki witamin, minerałów i innych składników odżywczych.